Velkommen til Body-Behandling

Jeg tilbyder behandlinger og træning.

Med behandlinger kan vi forbedre vi din fysiske og psykiske tilstand, så livet bliver lettere og du får flere muligheder.

På mine træningshold udrenser, opbygger og styrker vi din krop og dit system, så du bliver varigt sundere, og udvikler dig.

Sammen ruster vi dig til at gå ud i verden på en måde der giver dig overskud, så du kan blive ved med at blive glad.

Venlig hilsen
Simon Dahl Thaulow

Kropsterapeut og træningsinstruktør uddannet ved Body-sds
Stresskonsulent

Body-Behandling
facebook.com/Body.Behandling

Behandling

Behandlingerne er massage på en briks med dialog undervejs.

Behandlingerne foregår på adressen:

Sjællandsgade 70, 3. tv.
9000 Aalborg

En behandling varer en lille time og koster 700 kr., kontant eller via MobilePay.
Gavekort til en behandling koster ligeledes 700 kr.

Afbud modtages gerne i så god tid som muligt.
Afbud mindre end 24 timer før: halv pris.
Udeblivelse uden afbud: fuld pris.

Tekst…

Træning 1: Fri Rygsøjle

Fri Rygsøjle skaber sammenhæng i kroppen, fra inderst til yderst. Målet er at give rygsøjlen og kroppens centrale systemer bedre betingelser. Give rygmuskulaturen smidigheden til at kunne bevæge rygsøjlen ud i alle yderstillinger, og styrken til at beskytte den dér.

Vi styrker de enkelte lemmer og korrigerer deres position på torsoen, så de støtter rygsøjlen og retter den op, i stedet for at belaste den. Dette gør kroppen tryg, så den tør at slappe af. Den intuitive forbindelse til kroppen styrkes, og vi får mere lyst til at bruge den.

Træningen opbygger også den psykiske spændstighed, kækhed og vedholdenhed der er nødvendig for at bibeholde en sund holdning. Og for at kunne stå ved sig selv og undgå at blive stresset i en hverdag fyldt med indtryk.

Fri Rygsøjle ligger ugedag kl. YY, og varer 1 time.
Træningen foregår i og udbydes af PS Studio – læs mere under Kontakt.

For medlemmer af PS Studio er træningen inkluderet i medlemskabet.
For ikke-medlemmer koster en Fri Rygsøjle-træning __ kr. ved engangsbetaling, og __ kr. ved køb af et klippekort.

Fri Rygsøjle er en flydende, legesyg træningsform med dybtgående virkninger. Træningen skaber frirum til rygsøjlen og stimulerer kroppens centrale systemer. Træningen aktiverer, styrker og løsner bindevævet og muskulaturen omkring rygsøjlen. Dette letter trykket på disker og centralnervesystem, og får kroppen og sindet til at slappe af. Når musklerne bliver i stand til at beskytte rygsøjlen og holde hjernen i ro, bliver kroppen tryg. Så daler stressniveauet, og fordøjelsen går i gang. Vi er kommet ud af kamp / flugt-tilstanden, og livet begynder at strømme igennem kroppen igen. Der bliver plads til åndedrættet. Vi føler sult igen. Vi mærker utålmodighed, og retning. Der er gang i os. Blod strømmer ud i lemmerne, hvilket øger deres udholdenhed. Musklerne pumper lymfe tilbage og renser kroppen for affaldsstoffer – den bliver let og flydende. Det kribler i fingre og tæer…

Fri Rygsøjle sætter gang i kroppen på nogle meget dybe planer. Den øger aktiviteten og forbrændingen i alle kroppens celler, og forbedrer cellegendannelsen. Mange oplever at denne effekt varer ved i dagevis.

Vi arbejder med hele rygsøjlen og alle de ting der påvirker den. Endvidere aktiverer træningen de systemer der er afhængige af rygsøjlen, så de bliver sundere i takt med at ryggen bliver mere fri.

LÆS MERE  Vi arbejder med kroppen på en rolig, men intens måde. Fri Rygsøjles særlige tilgang og specielle øvelser opbygger styrke dér hvor vores holdning er udfordret. og sørger for at åbne holdningen og rygsøjlen fri Udvider dér hvor der er mindst rum. Går ud i yderstillinger, og styrker ind i vanskelige stillinger

RYGGEN, EVOLUTION + MANGE INDRYK

Rygmuskulaturen er uhyre vigtig: dén alene kan holde os oprejste, stolte, lettede – bevare vores overblik og overskud. Forsidens muskulatur krummer os sammen når vi bliver utrygge, usikre, uvisse, bange, spændte, skammer os eller har lyst til at gemme os. Så holder vi vejret, og fordøjelsen går i stå. Er ryggen ikke stærk nok, men bukker under for forsidens følelsesaktivitet, resulterer det i holdningsproblemer som ludende skuldre, rygsmerter, krum ryg, skæv ryg, kyfose, lordose, Scheuermann, skoliose, pukkelryg. For at vi ikke går i stå, skal ryggen give forsiden et modspil. Sørge for at vi ikke flygter, selvom vi bliver bange – og samtidigt give et rum til at vi kan rumme vore følelser. sætte os i gang igen,  Ryggen bør derfor være tre gange så stærk som forsiden! fysisk og psykisk sunde.

Rygsøjlen er kroppens centrale struktur, indeholdende centralnervesystem, blodforsyning og lymfe. Derfor er det uhyre vigtigt at rygsøjle

En stor del af det moderne menneskes rygproblemer skyldes at vi nedstammer fra dyr der gik på fire ben. Vi stimulerer ikke vores arme tilstrækkeligt, og vores oprejste stilling presser visse ud i yderstillinger. Yderstillinger det kræver stor styrke og smidighed at kunne bibeholde igennem et helt liv. Stor elasticitet i bindevævet, spændstighed i muskulaturen og centrering i leddene. eller fra aber der klatrede i træer. At rejse os op på bagbenene, udfordrer visse dele af skelettet, og understimulerer andre – fx armene. At gå omkring på to ben, kræver enorme indsatser af vores lænde-, mave-, ryg- og nakkemuskulatur. For at holde os oprejste, skal vi spænde op i korsettet, i kernen. Denne konstante aktivitet stresser vores mave og giver ikke den ro til fysisk og psykisk fordøjelse vores tarmsystem har brug for.

Vores moderne levevis – ensartede bevægelser, fysisk nedslidning, siddende på stole foran skærme – belaster ydermere vores holdning på helt unaturlige måder. ud over kanten.

INTERNT I TORSOEN

Fri Rygsøjle opbygger og løsner muskulaturen og bindevævet omkring rygsøjlen, så de bliver i stand til at tage vare på den. Mave-, ryg-, bryst- og sidemuskler både udenpå og indeni kroppen styrkes, så de bedre kan stabilisere kroppen og holde rygsøjlen sikkert i alle positioner. Smidigheden og koordinationen imellem dem forbedres, så ryggen både bliver roligere og mere bevægelig.

Vi styrker ikke kun den overfladiske muskulatur, men også de dybtliggende muskler inde omkring rygsøjlen. Målet er at give rygsøjlen større frihed – uden risici. Gøre kernemuskulaturen stærk nok til at bære ryggen, og rolig nok til at give plads til fordøjelsen. Smidig nok til at kunne bevæge rygsøjlen ud i alle yderstillinger og beskytte den dér.

Vi regulerer samspillet mellem alle musklerne involveret i ryggens S-form – nakkens svaj [lordose], ryggens krumning [kyfose], lændens svaj og halens krumning. Uanset hvilke ubalancer du lider af i din ryg, vil du derfor opleve en bedring og en større frihed i din ryg. Og bliver du ved med at komme til Fri Rygsøjle, vil der ske en udvikling i din tilstand. De understimulerede områder vil blive styrket, og de overbelastede afspændt.

Fri Rygsøjle styrker både forbindelsen internt i rygsøjlen, fra kranie til haleben, og ud til kroppens øvrige dele.

, fra kranie til haleben, 

Du vil derfor opleve at din ryg bliver roligere og mere bevægelig.

—————–

(ryg)muskulaturen

– mellemryg(smuskulatur)

= en velfungerende kerne

plads til + stimulerer:

– (central)nervesystemet

– blodforsyningen / blod- og lymfesystemet

– lymfesystemet

– åndedrættet

– fordøjelsen

 

6 ENDER UDENOM = LEMMERNE

Armene, benene, hovedet og “halen” har stor indflydelse på rygsøjlen. Hvis de sidder asymmetrisk eller ikke er stærke nok til at udføre deres opgaver på egen hånd, trækker de ryggen skæv. Derfor styrker og smidiggør vi dem individuelt, og korrigerer deres position på torsoen. 

lemmerne påvirker ryggen

styrke

centrering

smidighed

selvstændighed

styrke de enkelte lemmer

korrigere deres position på torsoen

så de ikke trækker rygsøjlen skæv, 

men gør den dynamisk

og fastholder den i en sund position

– holde os oprejste _ IMOD ikke gå på alle 4 + ikke klatre

   – overblik

   – aggression _ IMOD angst

      – skyde brystet frem, maskulinitet, mod, selvværd _ IMOD stress, mange input

      – skabe rum til følsomheden / sårbarheden / blidheden _ IMOD frygt

   – vingefang

 

PSYKISK

Både fysisk og psykisk opbygger Fri Rygsøjle dén styrke, elasticitet og spændstighed i rygsøjlen der er nødvendig for at kunne modstå nutidens mange belastninger. Vi opbygger styrken til at kunne forblive åbne i de yderstillinger evolutionen og vores oprejste gang presser os ud i.  Og skaber frirum til vores åndedræt, fordøjelse og drifter i en hverdag med mange indtryk. Fri Rygsøjle modvirker ophobningen af stress, og får ufordøjede indtryk ud af systemet.

På mine træningshold undersøger vi hvordan vi kan hjælpe og udvikle kroppen. Få løsnet op for stress og blokeringer, og “sætte den i opladeren”. Jeg interesserer mig for hvordan vi kan få ny energi dér hvor vi er udbrændte, dér hvor vi er udkørte eller udmattede. For vores ubevidste “batteri”, som vi ikke altid er gode til at lytte til. Og som vi ikke lærer at tage vare på i vores moderne, vestlige kultur.

Det er også grunden til at folk kan få tilbagefald ovenpå stress, angst, depression eller udbrændthed – selv når de udadtil synes at have genvundet overskuddet: de er stadig udkørte et sted dybt indeni. Dét sted arbejder vi med i mine træninger. Vi optræner og styrker dét du ikke selv kan komme i forbindelse med – og styrker forbindelsen til det, så du bedre kan arbejde med det. Derfor føles træningen hård, men derfor gør den også at du kommer til hægterne på en dyb, dyb måde.

Ofte tager det nogle træningsgange at få renset ud i systemet – nogle oplever at de går ud som et lys efter træning, og sover som en baby! Dette vender tit efter nogle gange, og deltagerne bliver nu helt overenergiske og fulde af energi efter en træning. Det ubevidste er nu renset ud, og er ved at få overskud igen. Dette er næsten altid fulgt af en ændring i sindelag. Folk bliver mere positive, fordi dét de troede var umuligt – og som de måske har kæmpet med i årevis, men ikke kunnet finde ud af – nu er i bedring. De bliver mere positive, ser lysere på alting, og jeg begynder igen at kunne skimte gløden i deres øjne… “Ja, det skal nok gå!” 

Kroppen bliver trin for trin befriet for de usunde bevægelsesmønstre og fysiske belastninger den har lidt under. Og når vi også begynder at kunne mærke hvornår vi driver rovdrift på dens ressourcer, kan vi se en sundere vej frem. 

Når vi holder op med at misbruge vores system / det, får kroppen og vores dyresind tiltro til os igen. De øjner pludselig en mulighed for ikke at blive misbrugt, og overhørt når de brokker sig, og dét giver dem håb! Det er dét dybtliggende, ubevidste håb der giver gløden i øjnene.

Træning 2: Grundtræning

Vil du prøve en anderledes træning der er både sjov og udfordrende, og har du lyst til at få bedre styr på din krop? Så kom til Grundtræning! I Grundtræningen bruger vi skelettet, leddene, muskulaturen og bindevævet som de er bygget til. Øvelserne afstresser nervesystemet og renser ud i organerne.

Vi arbejder med åndedrættet, og øver os i at skabe psykisk frirum i en stresset kultur. Du går derfra med en tydelig jordforbindelse, en rolig krop og et stille, ubekymret sind.

En Grundtræning består af tre dele:

  • En grundig opvarmning af alle kroppens led.
  • Mere komplekse bevægelser, hvori flere led koordineres.
  • Dybe strækøvelser der afbalancerer de muskler der har været i fokus, og giver ro i sindet.

Hvilke muskler, kropsdele eller organer der er i fokus, varierer fra gang til gang, men strukturen er altid den samme. Ofte arbejder vi videre med temaer fra de foregående træninger, så der er mulighed for at arbejde med gennemgående problematikker i din egen krop.

Du kan dog sagtens deltage uden at have prøvet det før – jeg guider grundigt igennem træningen.

Grundtræningen ligger ugedag kl. XX, og varer 2 timer.
Træningen foregår i og udbydes af PS Studio – læs mere under Kontakt

For medlemmer af PS Studio er træningen inkluderet i medlemskabet.

For ikke-medlemmer koster en Grundtræning __ kr. ved engangsbetaling, og __ kr. ved køb af et klippekort.

Grundtræningen har sin rod i karate, og er bygget op efter meridianerne og skelettets konstruktion. Øvelserne stimulerer lymfesystemet, og er systematiseret så organerne og de forskellige væv tømmes for affaldsstoffer.

Grundtræningen fokuserer på kroppens led. Anatomisk korrekte bevægelser holder ledvæsken flydende, og smører ledkapsel og ledhinde. Herudover opbygger vi styrke nok i muskulaturen og ledbåndene omkring leddene til at de kan holde ledkuglerne centrerede i ledskålene i alle stillinger. På disse måder holder Grundtræningen selve leddene sunde ved at    , så ledbrusken ikke nedslides, men stimuleres. Og smidige nok til at leddene kan bevæge sig i hele det bevægeudslag de er bygget til. Træningen smidiggør stive led og styrker de hypermobile.

Dette fokus på led gør Grundtræningen til et fundament for al anden træning, ja, al anden fysisk aktivitet: I såvel fysisk arbejde som alle andre træningsformer belaster vi leddene, men vi træner dem sjældent specifikt. I konditionstræning belaster vi leddene med forholdsvis lav vægt, men mange gentagelser – i styrketræning med høj vægt, men færre gentagelser. Bruger vi leddene forkert under al denne vægt og i alle disse gentagelser, risikerer vi at skade eller nedslide dem. Derfor burde alle mennesker efter min mening unde sig selv en gang Grundtræning i ny og næ, og styrke deres led.

Grundtræningen er temmeligt direkte, og de fleste vil både møde deres egne styrker og svagheder i løbet af en træning. Den både udfordrer og udvikler én, såvel fysisk som psykisk. Det er derfor nogle holder så meget af den. Dette er også grunden til at Grundtræningen hurtigt kan hele skader og rette op på holdningsproblematikker.
Går man ind i Grundtræningen – ikke for lidt og ikke for pludseligt, men jævnt hele vejen igennem – kan man virkelig få et stort udbytte af de to timer træningen varer, og føle sig som fornyet bagefter. Kroppen er let, men med tydelig jordforbindelse. Sindet er afslappet og ser ud på verden med nye øjne.

Åndedrættet er Grundtræningens gennemgående rytme, og er dybt integreret i øvelserne. Ind- og udåndinger bruges til at give styrke og fart i bevægelserne, til at give slip og synke ind i stillingerne, til at opnå kontakt til følelser og til at mærke at de ikke er livsvigtige.

Rent fysiologisk holder Grundtræningen kroppen ung, ved at lukke op for steder i kroppen der er vigtige i vores cellegendannelse og immunforsvar.

Kontakt

Du er meget velkommen til at kontakte mig:

mail@body-behandling.dk
23 82 40 72

facebook.com/Body.Behandling

Spørgsmål til træningerne kan også rettes til træningscentret PS Studio, der udbyder dem:

PS Studio
Gøteborgvej 6
9200 Aalborg SV

info@psstudio.dk
28 83 20 28

psstudio.dk

Referencer

Citat 1
– klientnavn

Citat 2
– klientnavn

Nogle citater, organiseret skiftevis efter kort / langt, fysisk / psykisk, … 
– sådan at der kommer et naturligt let forløb igennem dem!!

Om mig

Mit navn er Simon Dahl Thaulow.

For mig er vores menneskevæsen en uendelig kilde til indtryk, inspiration og forundring. Det giver mig idéer og nye spørgsmål, men er også et sted hvor jeg kan eksperimentere og finde svar.

Jeg har altid masseret og behandlet folk. Når jeg så hvordan de bevægede sig, kunne jeg mærke i min egen krop hvordan det måtte føles – og så fik jeg impuls til at hjælpe dem. De mange indtryk og fornemmelser gjorde det både mere intuitivt, mere interessant og mere komplekst at udforske hvad de havde brug for for at få det godt.

Jeg har selv oplevet en del problemer i min krop, og ønskede at forstå den bedre. Uddannelserne til henholdsvis kropsterapeut og træningsinstruktør ved Body-sds og til stresskonsulent var derfor naturlige skridt i min udforskning af vores system. De lukkede op for en større intuition i min tilgang til kroppen, systematiserede min viden og gav mig teknikker jeg i dag inkluderer i behandlinger og træninger.

Sammen med mine klienter og på mine træningshold udforsker jeg hvordan vi kan blive dygtigere til at mærke os selv og bruge vores krop optimalt. Hvordan vi kan give vores natur det den har brug for – både vores indre, psykiske natur og vores fysiske legeme. Og hvordan vi kan sætte vores natur i stand til at kunne dét vi gerne vil.

Jeg har følgende uddannelser:

  • Kropsterapeut og træningsinstruktør uddannet ved Body-sds A/S
    En treårig uddannelse i massagebehandling, træning og ernæring. Uddannelsen er både praktisk og teoretisk.
    Uddannelsen rummer ligeledes anatomi, fysiologi og sygdomslære. Samt kurser i bl.a. kinesisk medicin, meditation, samtaleterapi, lymfedrænage, zoneterapi og øvrige behandlingsformer.
    Endeligt arbejdes der med personlig udvikling.
  • Stresskonsulent
    En uddannelse i det menneskelige systems behov og ydre faktorers påvirkning, samt kinesiologi og holistisk behandling.
  • Bachelor i Humaniora med speciale i fagene Performance-design og Datalogi, ved Roskilde Universitet
  • Bygningskonstruktør fra Erhvervsakademi Sjælland
  • Læser cand.tech. i Produktion med specialisering i produktionssystemer, ved Aalborg Universitet

I en stor del af mit liv har jeg dyrket elitesport. I sporten mærkede jeg mig selv tydeligere, hvilket tiltalte mig. Det var en mulighed for at træne samspillet mellem krop og sind, og øve mig i at få tingene til at flyde af sig selv. Udforske hvad der skulle til for at jeg kunne give mig fuldstændigt hen til aktiviteten, uden modstand.. .  .    Flow – men med min aktive deltagelse, min styring !

Vores fintunede, årtusindgamle system fascinerer mig dybt! For mig er bevidstheden og kroppen ikke adskilte størrelser, men to sider af samme hele. Og alligevel foregår der en intens dynamik imellem dem!
En stor del af vores indre processer foregår også under vores bevidstheds grænse, hvilket gør at vi ikke kan styre dem med viljens kraft, kun påvirke dem indirekte. Vores ubevidste er et vildt dyr, og hvis vi vil have det til at gøre som vi vil, må vi give det lyst til at samarbejde. Vi kan ikke kommandere med det, for det lystrer ikke.. 

Dén måde vi lever vores liv på, er vores ubevidstes livsbetingelser. Det er indlagt til at være med i alt hvad vi gør. Men hvis det ikke er tilfreds, har vi det ikke godt. Så føler vi ikke sult og appetit på livet – både fysisk og psykisk. I bund og grund er vi aldrig uenige, vi har bare for travlt til at vi tager os af det!
Jeg undersøger hvordan vi kan påvirke vores ubevidste uden at komme i konflikt med det, men i stedet blive venner med det. Gøre det trygt ved os, blive fortrolige med det. Hvordan vi kan skabe livsbetingelser både vi og vores ubevidste har lyst til. Og udvikle en levevis der nærer både os og vores vilde dyr.

Jeg holder utroligt meget af at være ude i naturen, både når jeg dyrker sport og i anden forbindelse. Jeg føler mig helt umiddelbart hjemme dér, og al min sanselighed finder naturlig anvendelse når jeg på én og samme tid lytter efter andre væsener i underskoven, mærker en brise på min hud, opfanger en duft og skal kigge mig for så jeg ikke snubler over en rod.

Jeg er medlem af DAKOBE, Danmarks Komplementære Behandlere, 
og registreret i Sundhedsstyrelsen under RAB, Registrerede Alternative Behandlere, i kategorien Body-sds.

Jeg har en behandlings-/klientforsikring/er forsikret i …

Skal vi give dig det bedre?

Så ring eller send mig en mail (gøres lettest ved at trykke på linkene i sidehovedet).
Jeg ser frem til at høre fra dig

Venlig hilsen
Simon Dahl Thaulow

Body-Behandling
mail@body-behandling.dk
23 82 40 72

facebook.com/Body.Behandling